Saturday, September 13, 2014

Universiti Teknologi Mara (kampus seremban) cawangan Negeri Sembilan

Assalamualikum,
Salam satu Malaysia , Salam satu muhibah  ,Salam Uitm dihatiku :D

Thanks kepada sesiapa yang sudi  menjenguk blog pertama saya , (terharu :D),today..saya na ceritakan pengalaman saya masuk ke Uitm di kampus seremban kat Negeri Sembilan,sebenarnya saya amat2 bersyukur dapat masuk ke sini,dapat buat degree administrative science (sains pentadbiran) kod am228.
Dengan ini bermula lah kisah hidup saya di IPTA.

gudbye melaka~ :( , hi! seremban :D

bawa barang pun tak banyak sangat,tak jauh kan melaka dengan negeri sembilan,nanti minggu2 balik la :D
Setibanya di Uitm nih....
yang nih pemandangan dari asrama mayang selida (gurl)

yang nih pula menuju ke pejabat pentadbiran,asrama dan fakulti

Berikut merupakan antara promotion Uitm yang dibuat oleh pihak-nya (kopi & pasta)



seterusnya bermula sesi pendaftaran kolej,kolej  perempuan di beri nama (Mayang Selida) manakala asrama lelaki (Bendahara skudai),asrama lelaki ada 7 tingkat manakala asrama untuk perempuan ada 12 tingkat,ini kerana bilangan pelajar perempuan lebih ramai berbanding pelajar lelaki.

Kat sini antara fakulti yang ada seperti Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Poisi  , Fakulti sains dan Rekreasi dan Fakulti Sains Komputer dan Matematik ,kat sini Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi yang main course

Jum cari room :D

ha! jumpa pun :D

ni pintu ke ruang balkoni ,thats my mum :D

rom kami ade tempat basuh baju dan dilengkapi sinki :3

toilet dalam rom,best kan :D (hehe)

almari saya (sory tercapture senget) :p

ruang bilik nih pun besar,1 rom ade 4 orang,katil single ,seronok rasa :D ha! lagi 1 kolej nih ada kemudahan wifi .mudahlah untuk mencari  maklumat dan berkomunikasi ^_^

Antara kemudahan yang ada kat sini,gymnasium so siapa2 yang bersukan jagan risau,ada ja kemudahan untuk ada disediakan,kat sini ade medan makan,cafe,library,bilik belajar 24 jam,pusat kesihatan,surau,atm (bank islam) , teksi @ van yang sentiasa menunggu di hadapan uitm, parking yang mencukupi dll.

Seterusnya,antara adat setiap IPTA mahupun IPTS bagi pelajar2 yang baru masuk akan dikenakan minggu orentasi,pelbagai taklimat telah diadakan untuk menguide pelajar2 baru macam saya :D selesai menjalani segala taklimat yang bermanfaat kami mengadakan majlis penutupan Minggu Destini Siswa atau lebih dikenali sebagai MDS yang dipimpin oleh para PMDS yang profesional.Kami juga dikehendaki memakai tudung rasmi Uitm ,berbaju kurung putih , berkain hitam serta berkasut hitam.

sempat lagi >.<

roomate :3 elya , zaty , dayah , me :D

pic ramai2 :3 semart un (hehe) mmgtk nmpk la saya :p

Sampai sini sahaja coretan saya untuk buat kali pertamanya :D hope u alls enjoy ^_^
UITM DIHATIKU~



5 comments:

  1. salam...sy bkal m,dftar di uitm seremban sept ni course am228 sblm ni buat dip am110 kt uitm kelantan...utk student penerapan disediakan x kolej??

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Salam. Anak saya br mendaftar di kampus kota kinabalu. Course am228 . Tanya sikit . Sains pentadbiran aam ke dgn sains pentadbiran dan polisi.?

    ReplyDelete
  4. hai..good sharing and nice blog dik..bunga lg.. :)..anyway..akak nk share ,ade adik2 lepasan spm ?nak cuba mohon utk program pendidikan awal kanak kanak?trus wsp sis k sis bg info 011-16930576...intake utk nov dh dibuka bole mohon =progrm kerjasama UPSI ni.. dan jika ada brminat bidg nursing/farmasi pun bole pm sis..sis bg info...dh 8 tahun sis jaga program akademik bolehla sis advice ckit ckit

    ReplyDelete